Joventuts Musicals de Ciutadella
AMB EL SUPORT DE
Ajuntament de Ciutadella de Menorca
Consell Insular de Menorca
Govern de les Illes Balears
Obra social “Sa Nostra”
Instituto Nacional de las Artes Escénicas y de la Música

Orquestra de cambra «SOLISTES DE SALZBURGO»; LAVARD SKOU-LARSEN, director

Dilluns 28 d'agost de 2006 a les 21:30

Església del Socors (Carrer del Seminari)

Presentació

«SOLISTES DE SALZBURGO»

Orquestra de Cambra «Solistes de Salzburgo»

L’any 1991 el violinista Lavard Skou-Larsen i un grup de músics formats en la gran tradició de la música de cambra austriaca, es reuniren per a formar aquesta orquestra. Durant el seu primer any feren una gira per Estats Units i Canadà, on assoliren un gran èxit, la qual cosa els hi permeté donar nombrosos concerts, juntament amb solistes de renom com Boris Belkin, Mischa Maisky, Michel Dalberto, Rodolfo Bonucci, Jean-Bernard Pommier, Giora Feidman i Alexander Lonquich.

Des de 1992 fins a 1995 Boris Belkin fou el director artístic de l’orquestra i durant aquest temps van gravar dos CDs amb obres de Mozart. El 1993 van fer una gran gira per Sudamèrica i també actuaren al Japó. El 1995 van actuar al Festival Mozart de Nantes, i van fer la segona gira per Amèrica del Sud. Des d’aquest any han actuat a les millors sales d’Europa i Amèrica, i són convidats regularment als festivals més importants.

El gener de 2002 l’orquestra va realitzar una gira per Alemanya amb l’actriu Senta Berger, interpretant el programa de les «vuit estacions» de Vivaldi i Piazzola.


LAVARD SKOU-LARSEN, violí i director

Lavard Skou-Larsen

Lavard Skou-Larsen va nèixer a Porto Alegre, Brasil, on rebé les seves primeres lliçons de violí del seu pare i posteriorment seguí els seus estudis a Viena amb el professor Ernst Moravec. Als catorze anys va ingressar a l’Acadèmia del Mozarteum de Salzburg, estudiant amb el professor Helmut Zehetmair, diplomant-se amb les més altes qualificacions. Va completar els seus estudis musicals amb el gran Sandor Végh.

Skou-Larsen ha guanyat els premis «Concertino Prague» i el «Sergio Lorenzi» de Trieste. Ha estat membre de la Camerata Academica sota la direcció de Sandor Végh des de 1983 fins a 1986. És professor de violí al Mozarteum de Salzburg des de 1991, l’any que va fundar la Salzburg Chamber Soloists.

Ha estat convidat com concertino i director a moltes de les més prestigioses orquestres simfòniques i de cambra d’Europa i Sudamèrica. L’any 1997 va enregistrar, juntament amb el pianista Alexander Müllenbach, la integral de sonates per violí i piano del compositor brasiles Camargo M. Guarnieris.

Programa

primera part
OBERTURA de la CLEMENZA DI TITO Wolfgang Amadeus MOZART
(1756-1791)
SIMFONIA nº 52 en Do menor Hob. VIIa-4

Allegro assai con brio
Andante
Menuetto — Allegretto
Finale — Presto

Joseph HAYDN
(1732-1809)
CONCERT per a piano i orquestra en Do Major

Allegro maestoso
Larghetto
Andantino

Antonio SALIERI
(1750-1825)
segona part
SIMFONIA en Si b Major

Allegro
Andante
Presto

Leopold MOZART
(1719-1787)
SIMFONIA nº 29 en La Major KV 201

Allegro moderato
Andante
Minueto
Allegro con spirito

Wolfgang Amadeus MOZART
(1756-1791)

Preu de les entrades

PúblicSocis
Numerada2010
Sense numerar1510