Joventuts Musicals de Ciutadella
AMB EL SUPORT DE
Ajuntament de Ciutadella de Menorca
Consell Insular de Menorca
Govern de les Illes Balears
Obra social “Sa Nostra”
Instituto Nacional de las Artes Escénicas y de la Música

QUINTET YBERIA

Dilluns 30 de juliol de 2007 a les 21:30

Església del Socors (Carrer del Seminari)

Presentació

Marko Vlahovich, violí — Adrià Centenero, violí
María José López, viola — Elisa González-Pola, violoncel
Esperança Rotger, piano

El Quintet per a piano i cordes Yberia ocupa, a dia d'avui, un lloc destacat dins la música de cambra ofertada entre els joves valors espanyols. Tenint l'Escola Superior de Música de Catalunya (ESMúC) com a nexe d'unió, aquests músics d’edats entre els 20 i els 25 anys, han rebut consells de rellevants professors de música de cambra com Kennedy Moretti, Enrique Santiago o Pierre Reach a la mateixa escola. Entre les seves actuacions més recents cal destacar la interpretació del Quintet Op. 34 de J. Brahms en la prestigiosa sala Tete Montoliu de l'Auditori de Barcelona. Han estat becats per col·laborar en unes jornades de música espanyola el proper Agost 2007 a Santiago de Compostela.

Quintet Yberia

Els cinc components del grup són de procedències molt diverses:

El primer violí, MARKO VLAHOVICH, és eslovac però ha residit durant tota la seva vida a Oviedo formant-se amb Gajanne Poggosova a la mateixa ciutat asturiana. Alumne actual d'Isabel Vilà a Barcelona, ha estudiat en el mateix cor d'Europa: Praga, amb el violinista (del Talich Quartet) Petr Messiereur i ha estat en el Conservatori de Praga amb Jaroslav Foltyn (del Prague Quartet). També ha rebut masterclasses de Lev Cistiakov, Amayak Durgaryan i Ulf Hoelscher i ha col·laborat amb la Orquestra Joven Vetusta i la Orquesta Sinfonica New Millenium.

El violinista català ADRIÀ CENTENERO, nascut en el si d'una família de violinistes, és Premi d'Honor per unanimitat del jurat al concurs del Conservatori Superior Municipal de Barcelona; així com matrícula d'honor en violí, cambra i orquestra, de la qual fou concertino. Ha treballat amb professors com Fonseca, Gallová i Yuri Volguin i ha rebut classes magistrals de grans artistes: Agustín León Ara, Maighréad McCrann, Ala Voronkova, Corrado Bolsi, Robert Cannetti, Santiago Juan... És titular de la JONC des de l'any 2004, oferint concerts a sales com l'Auditori de Salou, l'Auditori Eduard Toldrà i l'Auditori de Lleida. Ha participat com a solista amb l'orquestra de cambra de l'Oriol Martorell a la Unió Europea de la Rep. Txeca, representant a Espanya.

Quintet Yberia

MARÍA JOSÉ LÓPEZ a la viola, nascuda a Albacete, ha estat alumna de violí de mestres com Alfonso Ordieres (Orquesta Nacional de España), Yuri Volguin (Escola Superior Reina Sofia), completant la seva formació amb classes magistrals de Christoph Guiot, Juan Llenares i Ruggiero Ricci. Posteriorment comença els seus estudis de viola amb Ashan Pillai i actualment continua la seva formació amb Enrique Santiago a Barcelona. Ha colaborat amb l'Orquestra Simfònica d'Albacete (4 temporades), l'Orquestra Simfònica de Ciutat-Real i l'Orquestra Simfònica de Sant Cugat. En agost de 2006 guanya a Santiago de Compostela el Premi «Andrés Segovia» de viola y de música de cambra del curso «Música en Compostela».

El violoncel tocat per ELISA GONZÁLEZ-POLA autentifica l'eficàcia de professors com Katalin Illes, Viguen Sarkissov, María de Macedo, Aldo Mata (Conservatorio Superior de Salamanca) o Damián Martínez (Escola Superior de Música de Catalunya). L'avilesina obté varis premis al Concurs Nacional de Violoncel «Villa de Llanes». Ha format part d'orquestres com la Jove Orquestra Julián Orbón, Jove Orquestra Simfònica Vetusta, Orquestra Simfònica de Gijón, Orquestra Simfònica del Conservatori Superior de Salamanca, és convidada com a solista amb l'Orquestra de Cambra ARCHE sota la direcció de José Ramón Hevia, o amb l'Orquestra Simfònica de Castella i Lleó i del «Florilegio Musical de Salamanca» amb Gerard Coussé. Ha treballat a més amb José María Martínez, Amayak Duorgarian, Maximiano Valdés, Lutz Köler y Pablo González entre d'altres.

Entre ells, una pianista de Ciutadella de Menorca, ESPERANÇA ROTGER. És llicenciada superior de piano i de Música de Cambra amb Premi d'Honor de Final de Carrera i al mateix temps ha realitzat estudis superiors de Promoció i Gestió Cultural a l'ESMúC. Ha rebut classes de la prestigiosa concertista Anne Queffélec a l'Ecole Normale de Musique Alfred Cortot de Paris. Al 1999 es translladà a Barcelona per a ampliar els seus estudis pianístics amb Kiev Portella i Margarita Serrat, a més de rebre consells de Josep Colom a Madrid. Ha participat activament a varis cursos amb Claudio Martínez-Mehner, Galina Egyazarova (Escola Superior de Música Reina Sofia). Porta varis anys obtenint excel·lents crítiques per Espanya, Itàlia i França, entre les quals algunes han estat notícia de TV3, Scherzo o la Revista Musical Catalana. Ha estat retransmesa en directe per Com Radio i per la Ràdio Nacional d'Espanya, Ràdio 2.

Programa

primera part
QUINTET Op. 49 en Sol menor (1894)

Allegro
Allegretto quasi Andantino
Largo — Molto presto

Enrique GRANADOS
(1867-1916)
QUARTET nº 2 Op. 67 en La menor (1931)

Lento — Andante mosso
Vivo
Allegretto

Joaquín TURINA
(1882-1949)
segona part
QUINTET Op. 34 en Fa menor (1862)

Allegro non troppo
Andante, un poco Adagio
Scherzo — Allegro
Finale — Poco sostenuto — Allegro non troppo

Johannes BRAHMS
(1833-1897)

Preu de les entrades

PúblicSocis
Numerada, fila 1-151510
Numerada, fila 16-291010